Postări populare

miercuri, 18 iulie 2012

JOJO: "LENE, LENE…"



Jojo (Catalina Grama): "“Lenevia este mama filosofiei” – Thomas Hobbes
Imi suna in urechi un refren drag: “Nu am chef azi, nu am chef azi, nu am chef de nimic…”

Si asa e! Nu-mi vine sa…. absolut nimic!
As putea sa citesc, sa pictez, sa ma joc de-a v-ati ascunselea, sa mananc ceva bun…. Dar tot ce simt sa fac este sa stau pironita intre perne pe pluta de bumbac racoros a cearceafului meu si sa navighez printre ganduri.
Cred ca sentimentul de lene e printre cele mai frumoase! Asta daca nu iti este lene prea des… Eu vorbesc despre starea de lenevie… Nu despre conditia de lenes pe care o voi dispretui mereu. Cred ca din “lene” apar foarte multe lucruri… Eu atunci sunt culmea… foarte creativa! Poate din cauza ca dau frau liber gandurilor si nu ma concentrez foarte tare asupra niciunuia dintre ele… Imi suna a meditatie intr-un fel, voua nu? Fara picioare incrucisate, si degete lipite… insa meditatie.
In scrierile buddhiste se spune ca trebuie sa lasi gandurile sa treaca precum norii pe cerul mintii tale… Asa fac eu acum… Le observ atent de la distanta dar niciunul nu e mai important decat celalalt… Am mintea ca un ocean linistit… Ador senzatia asta profunda de pace. De putine ori am ocazia sa simt astfel.
Imi amintesc ca atunci cand eram mica duminica leneveam. Si eu si parintii mei. Era o stare placuta de liniste si calm in casa noastra in dupa-amiezele de duminica… Te simteai eliberat de orice!
E bine sa nu focusezi pe ceva anume… Mai ales cand ai un univers plin de ganduri care se lupta unele cu altele ca sa obtina suprematia!
Casc plictisita fara sa-mi pese la fel ca un pui de pisica moale ce toarce sub razele blande ale soarelui intr-o dupa-amiaza de vara.
Ma intorc pe burta, apoi pe o parte si privesc tavanul dar vad un cer plin de nori pufosi… Intotdeauna am avut o imaginatie de poveste. O vad pe noptiera stand cuminte pe Rose, iepuroaica mea de plus cu urechi lungi de culoarea cafelei cu lapte. Ma duce cu gandul la Alice in Tara Minunilor… Am fost si voi fi mereu indragostita de povestile copilariei mele.
Imi trece acest gand nastrusnic prin minte: ce bine ca mi-e lene….:) Sa nu va imaginati ca am timp de asta prea des! Tocmai de aceea ma bucur de fiecare secunda. Am o stare de ameteala placuta, ca aceea care te cuprinde usor inainte de somn… Cred ca o sa dorm un pic… Si o sa visez clatite cu dulceata de trandafiri… Nu stiu de ce mi-au venit tocmai ele in minte.
Cand mi-e lene sunt iarasi mica. Poate cea mai mica din lume.
Iau o perna moale in brate… Ma gandesc la tine. Te iubesc.

“Lenea nu inseamna sa nu faci nimic. Lenea inseamna sa fii liber sa faci orice”- Floyd Dell"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu